Het aanpakken van voedselverspilling met een verleidelijke website.
Booreiland gebruikt cookies
Onze website gebruikt functionele en analytische cookies om je ervaring te verbeteren en relevante inhoud te tonen tijdens het browsen. Hieronder kun je kiezen welk type cookies je wil accepteren.
Instock gooit een heerlijke slag over het serieuze probleem van voedselverspilling. Via hun restaurants, food truck en producten verspreiden ze het woord over het belang van het redden van eten terwijl ze smaakvolle maaltijden samenstellen van ingrediënten die voorbestemd waren voor de vuilnisbak. Om hun boodschap op een fun en aantrekkelijke manier te verspreiden, vroegen ze ons om hun bedrijfswebsite te herontwerpen.
De impact van ons werk.
01
72%
Van bezoekers zijn nieuw
94.000+
Sessies binnen eerste 6 maanden
Een bedrieglijk simpele website die alles heeft.
02
Om het complexe verhaal van voedselverspilling te vertellen, had Instock een website nodig die mensen in staat stelde om meer te weten te komen over het probleem, te reserveren, een evenementruimte te boeken en nog veel meer – en dit alles met een lichtvoetige, verwelkomende touch.
Gebruikmakend van een simpele layout en gewaagde, kleurige foto’s, voert de homepage bezoekers meteen naar de belangrijkste delen van de website, en moedigt hen hierbij aan om te klikken en de rest van de inhoud tot zich te nemen.
Een schoon menu met ruimte om te groeien.
03
Om de heldere layout te ondersteunen, hebben we de topnavigatie gelimiteerd tot een paar discrete iconen. Maar één klik op het menu icoon geeft bezoekers een compleet overzicht van de inhoud, die hen snel naar de informatie brengt waar ze naar op zoek zijn. Dit geeft ook de optie om additionele links toe te voegen zonder dat daarbij de homepage rommelig wordt.
Kleuren.
04
#71a28c
#46745f
#f1b842
Typografie.
05
We krijgen nog steeds complimenten over het ontwerp van onze website. Dus voor prachtig webdesign en een geweldige gebruikerservaring moet je bij Booreiland zijn.
Een rijk verhaal verteld in vijf stappen.
06
We hebben de homepage gebruikt om het verhaal van Instock op een rijke, dynamische manier te vertellen. De informatie is ingedeeld in vijf hoofdstukken, waarbij gebruik gemaakt wordt van grillige, zorgvuldig vervaardigde plaatjes om op een interessante manier uit te leggen hoe en waarom Instock voedselverspilling tegengaat. De pagina eindigt met een duidelijke oproep om je erbij te betrekken en de missie te steunen. Het resultaat? Verhoogd besef en een groeiende community die verleidelijke nieuwe manieren vindt om een groots probleem op te lossen.
“Instock heeft naast een verassend menu ook een mooi en belangrijk verhaal te vertellen. Om deze boodschap zo goed mogelijk te laten landen bij bezoekers kozen we voor een luchtige opzet met een toegankelijke beeldtaal.”