Het uitbreiden van een beweging met een overtuigend verhaal.
Booreiland gebruikt cookies
Onze website gebruikt functionele en analytische cookies om je ervaring te verbeteren en relevante inhoud te tonen tijdens het browsen. Hieronder kun je kiezen welk type cookies je wil accepteren.
Door smartphones te maken wil Fairphone de electronica sector ethischer maken. Geleid door sociale en milieu waarden werken ze aan het verbeteren van de supply chain, stap voor stap. Terwijl het bedrijf veranderde van een serieuze start-up in een meer gevestigde sociale onderneming, kregen ze behoefte aan een website die consumenten kon helpen hun missie te begrijpen en zich aan te sluiten bij de beweging voor eerlijke electronica.
Het verkopen van een verhaal in plaats van een product.
01
Toen we onze samenwerking begonnen waren hun telefoons uitverkocht, maar Fairphone was nog steeds bezig om meer klanten bij de volgende stap te betrekken. Ons ontwerp nodigde bezoekers uit om de verschillende perspectieven van het verhaal te verkennen op hun eigen tempo: het markeren van kernpunten terwijl lezers dieper konden graven in die gebieden die zij het meest interessant vonden. We hebben ook tools geleverd waarmee de community in Fairphone’s missie kon participeren en deze daarnaast kon delen.
Fotografie door Kesselskramer
Positieve, kleurige visuele taal.
02
Van de toestanden in mijnen tot oneerlijke lonen, het Fairphone verhaal beslaat een aantal zware onderwerpen. Maar om in plaats van bij het negatieve te blijven hangen, wilde het bedrijf zich richten op het maken van positieve verbeteringen. We hebben een witte achtergrond gebruikt om een schoon canvas te creëren voor de content, geaccentueerd door heldere, vrolijke kleuren en simpele lijn-illustraties. De resulterende visuele taal was jong, aantrekkelijk en ondersteunde Fairphone’s open communicatiestijl.
Fun, interactief financiëel inzicht.
03
Omdat transparantie één van Fairphone’s kernwaarden is, wilden ze lezers laten zien wat de kosten zijn die gepaard gaan met het maken van een telefoon. En ze vroegen ons om deze financiële informatie aantrekkelijker te maken. Onze interactieve cost breakdown tool leidde bezoekers stapsgewijs door de kosten, terwijl speelse interactie werd aangemoedigd en het complete plaatje werd getoond zonder ze in cijfers om te laten komen.
Consistente branding voor elke interactie.
04
Elk deel van de Fairphone website moest een consistente ervaring bieden, maar het was eigenlijk samengesteld uit vele verschillende applicaties, inclusief een blog, social media aggregator, gebruikersforum, klantenservice en webshop. We hebben een serie technische uitdagingen overwonnen om het visuele merk te stroomlijnen en een consistente gebruikerservaring door de hele website heen neer te zetten.
De website, visuele branding en aanvullende tools hebben Fairphone geholpen op hun pad om een volwassener bedrijf te worden terwijl ze hun beweging voor eerlijke electronica uitbreidden.
Met een flexibele aanpak en slimme suggesties heeft Booreiland geholpen om Fairphone’s complexe verhaal toegankelijker te maken voor onze community.