Crunchr

Impact

Crunchr is een online platform dat HR managers nuttige inzichten in hun personeelsbestand verschaft. Het systeem gebruikt big data tools en applicaties om het verzamelen, analyseren en rapporteren van werknemersdata te vereenvoudigen, zodat ze hier vervolgens solide beslissingen over kunnen maken. Focus Orange, het bedrijf dat Crunchr heeft ontwikkeld, vroeg ons om zorg te dragen voor de algehele branding en UI van het platform. Daarnaast hebben we ze geholpen met een productstrategie voor de toekomst met behulp van service design thinking, zodat ze hier nu zelfstandig mee aan de slag kunnen.

Merkfundament

Om op te vallen in de opkomende HR tech sector, hebben we ons gericht op het neerzetten van een sterk, maar tegelijkertijd benaderbaar merk. Door samen te werken met Crunchr’s eigen team zijn we begonnen met het definiëren van de merkwaarden. Van daaruit hebben we een visuele taal gecreëerd die aansloot bij de persoonlijkheid van het merk en de doelgroep. We hebben ook een catchy naam bedacht: Crunchr. Dit stevige merkfundament heeft onze aanpak voor de rest van het ontwerpproces geleid.

Klantreis

Crunchr produceert geavanceerde analytics, maar de informatie is alleen waardevol als je weet hoe het te gebruiken. Om gebruikers een graduele introductie tot dit krachtige data platform te geven, hebben we hun journey in vier simpele stappen opgebroken: leer, speel, bouw en kom terug. Deze stappen vormden de basis voor ons interactieontwerp. Terwijl gebruikers vordering maken op het platform, leren ze eerst de basisfunctionaliteit en hoe de data te interpreteren. Van daaruit kunnen ze spelen met de informatie om nieuwe inzichten te ontdekken, custom rapporten te bouwen en geavanceerde mogelijkheden te ontdekken.

Stijlontwikkeling

Visueel ontwerp was ook een belangrijke factor voor het benaderbaar maken van data analytics voor gebruikers. We hebben felle, vriendelijke kleuren gebruikt tegen een donkere achtergrond voor de control panels om een wat speelser gevoel te geven. Daartegenover hebben we zachte, rustige kleuren gezet voor de rapporten en tabellen om zo de focus op de data te houden.

Vivien Kinnear

Digital consultant

Door te opereren als een pop-up innovatieteam binnen Crunchr, waren we in staat om niet alleen hun productstrategie op te zetten, maar ook hun personeel te trainen in service design thinking.

Design system

De ontwikkelaars bij Crunchr rusten nooit – ze optimaliseren continu de functionaliteit en voegen nieuwe features toe. Om de visuele stijl consistent te houden, hebben we de ontwikkelaars een handje geholpen met onze interactieve stijlgids. Deze opslagplaats voor digitale bouwblokken laat ontwikkelaars componenten copy-pasten in plaats van ze vanaf scratch programmeren. Van lettergroottes tot kleurenschema’s, alle essentiële stijlelementen op een afstand van slechts een klik.

Productstrategie

Om het platform waardevol te houden voor gebruikers en ze terug te laten komen, was het belangrijk om een solide productstrategie voor de toekomst op te zetten. Door service design thinking bij Crunchr te introduceren, waren we in staat om gebruikersonderzoek uit te voeren en de verkregen inzichten met Crunchr's business prioriteiten te combineren, zodat we een roadmap konden opstellen. Deze laat zien welke updates wanneer uitgevoerd moeten worden, alsook een manier om continu te valideren of het bedrijf nog steeds op koers ligt met de gestelde doelen.

Clarify levert altijd geweldige designs. Ze luisteren naar onze ideeën en vertalen deze naar nuttige visualisaties.

Dirk Jonker, Managing Director