Welkom bij de Magic Match Maker
Ontdek manieren om je digitale uitdagingen aan te pakken
Start

Crunchr

Krachtige analytics in een gebruiksvriendelijk platform.

Crunchr is een online platform dat HR managers nuttige inzichten in hun personeelsbestand verschaft. Het systeem gebruikt big data tools en applicaties om het makkelijk te maken om te verzamelen, analyseren en rapporteren over hun werknemersdata en om het te gebruiken voor het maken van solide beslissingen. Focus Orange, het bedrijf dat Crunchr heeft ontwikkeld, vroeg ons om zorg te dragen voor de branding, UI, en later ook service design technieken in hun bedrijf op te nemen om co-creatie van een overkoepelende productstrategie mogelijk te maken.

Vanaf de basis een merk neerzetten.

01

Om op te vallen in de opkomende HR technologie markt, hebben we ons gericht op het neerzetten van een sterk, maar tegelijkertijd benaderbaar merk. Door samen te werken met Crunchr’s geweldige team zijn we begonnen met het definiëren van de merkwaarden. Van daaruit hebben we een visuele taal gecreëerd die aansloot bij de persoonlijkheid van het merk en doelgroep. We hebben ook een catchy naam bedacht: Crunchr. Dit stevige branding fundament heeft onze aanpak voor de rest van het ontwerpproces geleid.

Vier stappen naar gebruiksvriendelijke inzichten.

02

Crunchr produceert geavanceerde analytics, maar de informatie is alleen waardevol als je weet hoe het te gebruiken. Om gebruikers een graduele introductie tot dit krachtige data platform te geven, hebben we hun journey in vier simpele stappen opgebroken: leer, speel, bouw en kom terug.

Deze stappen vormden de basis voor ons interactieontwerp. Terwijl gebruikers vordering maken op het platform, leren ze eerst de basisfunctionaliteit en hoe de data te interpreteren. Van daaruit kunnen ze spelen met de informatie om nieuwe inzichten te ontdekken, custom rapporten te bouwen en geavanceerde mogelijkheden te ontdekken.

Het crunchen van data kan prachtig zijn.

03

Visueel ontwerp was ook een belangrijke factor voor het benaderbaar maken van data analytics voor gebruikers. We hebben felle, vriendelijke kleuren gebruikt tegen een donkere achtergrond voor de control panels om een wat speelser gevoel te geven. Daartegenover hebben we zachte, rustige kleuren gezet voor de rapporten en tabellen om zo de focus op de data te houden.

Digitale stijlgids bewaakt user experience.

04

De ontwikkelaars bij Crunchr rusten nooit – ze optimaliseren continu de functionaliteit en voegen nieuwe features toe. Om de visuele stijl consistent te houden, hebben we de ontwikkelaars een handje geholpen met onze interactieve stijlgids. Deze opslagplaats voor digitale bouwblokken laat ontwikkelaars componenten copy/pasten in plaats van ze vanaf scratch programmeren. Van lettergroottes tot kleurschema’s, alle essentiële stijlelementen slechts op een klik afstand.

Booreiland levert altijd geweldige designs. Ze luisteren naar onze ideeën en vertalen deze naar nuttige visualisaties.
Dirk Jonker, managing director Crunchr

Productstrategie voor continue verbetering.

05

Om het platform waardevol te houden voor gebruikers en ze terug te laten komen, leek het belangrijk om een solide productstrategie voor de toekomst op te zetten. Door service design thinking bij Crunchr te introduceren, waren we in staat om gebruikersonderzoek uit te voeren en de verkregen inzichten met Crunchr’s business prioriteiten te combineren zodat we een roadmap konden opstellen, die laat zien welke updates wanneer uitgevoerd zouden moeten worden, alsook een manier om continu te valideren of het bedrijf nog steeds op koers ligt met de gestelde doelen.

Nieuwe design sprints.

06

Met een duidelijke productstrategie in gedachten zijn we in staat nieuwe design sprints met Crunchr uit te voeren. Er worden nieuwe prototypes gemaakt, klaar voor gebruikerstests en wanneer ze aan de verwachtingen voldoen, klaar om geïmplementeerd te worden. Door prototypes te laten testen, voelen Crunchr’s gebruikers dat er naar hen geluisterd wordt, en doordat de gebruikerstests worden geörganiseerd door een derde partij zoals wij, voelen ze zich comfortabel om eerlijke en duidelijke feedback te geven, wat het product voor iedereen verbetert.

“Door te opereren als een pop-up innovatieteam binnen Crunchr, waren we in staat om niet alleen hun productstrategie op te zetten, maar ook hun personeel te trainen in service design thinking.”

Vivien KinnearDigitale producent
Bezoek Website