Welkom bij de Magic Match Maker
Ontdek manieren om je digitale uitdagingen aan te pakken
Start

75 Tools

Één kaartendek, een miljoen nieuwe ideeën.

Bij Booreiland beginnen we elk project met een solide dosis creatief denken. In plaats van te wachten tot de inspiratie toeslaat, hebben we een arsenaal aan bewezen technieken om in de creatieve flow te komen. Op een zekere dag hadden we een helder momentje, en besloten we dat deze creatieve tools veels te goed waren om voor onszelf te houden. En zo hebben we ze omgezet in een kaartendek dat gebruikt kan worden door iedereen die op zoek is naar creatieve inspiratie.

De impact van ons werk.

01
10.000+
Kaartendekken verkocht
16.000+
Downloads vanuit de App Store
8.100+
Vermeldingen op sites en shops wereldwijd

Pak een kaart en word creatief.

02

Creativiteit is een vaardigheid die iedereen zich eigen kan maken, maar soms is het moeilijk te weten waar je moet beginnen. Om het creatieve proces voor iedereen toegankelijk te maken, hebben we onze creativiteitstechnieken in vijf categorieën ondergebracht: Aan De Slag, Kijk Om Je Heen, Zet Alles Op Een Rij, Ga Los en Evalueer & Selecteer. De kaarten kunnen onafhankelijk van elkaar of als een vijfstappenproces worden ingezet, afhankelijk van je project en waar je meer ideeën nodig hebt.

Ideegenererend ontwerp.

03

Het grafisch ontwerp brengt je in de stemming om te gaan brainstormen met simpele schetsen zoals je die zou maken op een flip-over. De voorkant van elke kaart heeft slechts een titel met afbeelding, plus een kleurcodering voor de vijf categorieën.

De achterkant van elke kaart leest bijna als een recept, waarbij de hoofdingrediënten (tijd en participanten) bovenaan staan, gevolgd door een duidelijke set instructies. Ondanks de grote hoeveelheid tekst maakt de layout het makkelijk om te scannen en bepalen of de aanpak relevant voor jouw project is.

Simpel, slim en gelikt.
The New York Times

Een digitaal dek voor onderweg.

04

We houden van het tactiele aspect van het kaartendek, maar we wilden ook dat de concepten beschikbaar zouden zijn voor onderweg. Dus hebben we een app als maatje erbij gemaakt, tezamen met een fun website voor de lancering ervan. De gratis versie van de app beschikt over drie kaarten per categorie, terwijl de betaalde versie toegang tot het hele dek biedt.

Zelfde kaarten, nu makkelijker te schudden.

05

Het fysieke kaartendek is een geweldige tool om op je bureau te hebben, maar is niet ideaal als je continu rondrent. De app is daar geschikter voor doordat deze een grotere variëteit aan user journeys bedient. Sommige gebruikers zijn bijvoorbeeld creatief facilitator die de kaarten gebruiken tijdens het leiden van workshops. De app laat hun favoriete kaarten markeren of zelfs een rij kaarten opslaan zonder zich daarbij zorgen te maken dat ze iets achterwege laten. Andere gebruikers willen onderweg door de tips heen bladeren, en de box met hun meedragen is simpelweg een gedoe.

Extra voordelen voor gebruikers.

06

Om de merkidentiteit te behouden en het belang van iedere individuele tool te onderstrepen, hebben we de visuele associatie met de kaarten in stand gehouden. Desalniettemin hebben we geprofiteerd van de digitale mogelijkheden om de best mogelijke gebruikerservaring te creëren, en hebben daarbij features voor bladeren, zoeken en opslaan van favorieten geïmplementeerd. We hebben ook een hoop denkwerk gestoken in de transities om het makkelijk te maken voor gebruikers zich te focussen en hun weg te vinden.

Nóg meer creatieve vrijheid.

07

Deze tools zijn bedoeld om inspiratie te geven – het zijn geenszins vaststaande regels. Om ervoor te zorgen dat de tools mee kunnen evolueren met de creatieve mensen die ze gebruiken, zijn we van plan nieuwe features toe te voegen die gebruikers in staat stellen kaarten naar behoefte aan te passen of zelfs nieuwe kaarten aan te maken.

“75 Tools is een directe afspiegeling van ons bureau, omdat het denken en doen combineert. Een combinatie die we hoog in het vaandel hebben staan tijdens het creëren van betere digitale diensten en producten voor onze klanten.”

Menno HuismanAlgemeen directeur
Bezoek Website