Hoe we werken

Het vertalen van complexe zaken naar heldere verhalen klinkt goed, maar hoe doen we dat nou? Vaak ligt er aan de start van een project een complex vraagstuk zonder duidelijke briefing. Om hier grip op te krijgen werken wij volgens vaste uitgangspunten met een flexibele aanpak. We leggen je hier graag meer over uit.

Onze uitgangspunten

  1. Helderheid voorop

    Al ons handelen is gericht op het creëren van helderheid. Of we nou bezig zijn met een communicatiestrategie, een uitleganimatie, of een interactieve datavisualisatie, we stellen onszelf tijdens het creatieve proces steeds dezelfde vraag: welke keuze leidt bij de ontvanger tot meer begrip van zaken?

  2. Gebruikergericht

    Bij ieder project stellen wij de gebruiker centraal. Wij noemen dit user-centricity en het vormt een leidraad door het hele project heen. Dit betekent minder aannames en losse meningen, maar meer gebruikersvalidatie op gezette momenten.

  3. Samen één team

    Wij geloven in de kracht van co-creatie. Jij bent expert op de inhoud, wij op het vertalen naar kraakheldere verhalen. Daarom vragen we jou om een actieve bijdrage te leveren aan het project. De mate van bijdrage hangt af van de fase waarin het project zich bevindt.

  4. Onderzoekend ontwerpen

    We werken op een gefaseerde manier. Dit dwingt ons eerst te denken en dan pas te doen. Onderzoekend ontwerpen noemen we dat. Bovendien wordt een project behapbaar door het in kleinere stukken op te delen.

  5. Groots denken, klein beginnen

    Onze ambitie binnen projecten is groot. We zetten een stip op de horizon waar we heen willen en bedenken samen hoe we daar gaan komen. We beginnen echter vaak klein en testen onze resultaten het liefst zo snel mogelijk bij jouw doelgroep. Zo weten we of we op de goede weg zitten en kunnen doorgroeien naar iets groters.

Werken in sprints

Wij werken vaak met een sprintaanpak. Dit dwingt ons eerst na te denken en daarna pas uit te voeren. Steeds wanneer we een sprint afronden, wordt de omvang van de volgende sprint duidelijk. Hierbij werken we zoveel mogelijk in co-creatie met jou, zodat de lijntjes kort blijven en we minder hoeven te ping-pongen.

Sprintopbouw

Sprint planning

Een sprint start met een gedegen planning. Samen bekijken we welke zaken we gaan oppakken en wat we verwachten af te krijgen in de sprint.

Stand-ups

Gedurende de sprint doen we gezamenlijke stand-ups om te horen hoe de sprint verloopt en waar we elkaar nodig hebben.

Sprint review

Aan het eind van de sprint presenteren we de resultaten tijdens een sprint review. Feedback nemen we mee naar de volgende sprint.

Sprint retro

Op gezette momenten organiseren we een sprint retro, om het project tussentijds te evalueren en waar nodig bij te sturen.

Information design toolkit

Om te zorgen dat onze sprintaanpak met jou een succes wordt, gebruiken wij onze Information Design Toolkit. In deze kit vind je ontwerpmethodieken en zorgvuldig samengestelde canvassen om het creatieve proces te structureren en de uitkomsten helder vast te leggen.

Bekijk wat we hiermee maken

Onze richtlijnen

Met ons werk zorgen we dat mensen goed geïnformeerd worden, zodat zij de juiste keuzes kunnen maken om vooruit te komen. We beseffen dat we daarmee invloed op de maatschappij hebben en kiezen dan ook bewust met wie we willen werken. Om dit te onderstrepen nemen wij deel aan het Verdrag Verantwoord Verleiden.

Aangezien informatie onze core-business is, vinden we het vanzelfsprekend dat we er op een veilige en verantwoordelijke manier mee omgaan. Of het nu gaat om gegevens van klanten of onze eigen bedrijfsgegevens. Wij zijn dan ook ISO 27001 gecertificeerd en beveiligen alle informatie volgens deze standaard.

Voor overheidsprojecten werken wij volgens de WCAG 2.1 richtlijnen, zodat onze digitale producten voldoen aan de gestelde toegankelijkheidseisen. We hanteren daarbij standaard niveau AA.

Clarify sessie

Wil je een eerste samenwerking verkennen? Voor nieuwkomers bieden wij een Clarify sessie waarin we samen aan de slag gaan met jouw complexe vraagstuk. Binnen 2 uur scheppen we helderheid en hebben we een plan van aanpak voor het vervolg.

Neem contact op